Uusi vaaratiedotejärjestelmä Suomeen
valmistuu lokakuun loppuun mennessä,
sisäministeriö tiedottaa.
Hallitus on kiirehtinyt uuden
vaaratiedotejärjestelmän käyttöönottoa
ja myöntänyt järjestelmän rahoituksen.
Sisäministeriö ja Erillisverkot
solmivat 28. toukokuuta sopimuksen
FI-Alert-järjestelmän toteuttamisesta.
Järjestelmä täydentää nykyistä
vaaratiedottamista tuomalla
matkapuhelimiin nopeammat ja paremmin
kohdennetut alueelliset varoitukset.
Järjestelmä perustuu Cell Broadcast
-teknologiaan ja EU Alert -konseptiin.
Edellinen sivuSeuraava sivu