Hallitus haluaa tehdä radiohäirintään
tarkoitetuista laitteista eli niin
kutsutuista jammereista laittomia.
Hallituksen esityksessä ehdotetaan
muutoksia lakiin, joka koskee
radiotaajuista viestintää häiritseviä
tai väärentäviä laitteita.
Radiotaajuista viestintää käyttävät
esimerkiksi matkaviestinverkot ja
satelliittipaikannusjärjestelmät,
kuten GPS.
Jammereiden hallussapidosta tulisi
tavalliselle kansalaiselle laitonta.
Tällä hetkellä jammereiden
hallussapito on luvanvaraista.
Edellinen sivuSeuraava sivu