Pääministeri Petteri Orpo (kok.
)
sanoo, ettei hallitus aio pakittaa
säästölinjastaan, vaikka leikkauksia
kritisoineet oppositiopuolueet
menestyivät alue- ja kuntavaaleissa.
Hän on kuitenkin valmis harkitsemaan
lisäajan antamista hyvinvointialueiden
alijäämien kattamiseen tai lisä-
rahoituksen antamista, mutta vain
pahimmissa talousvaikeuksissa oleville
alueille.
Tämä oli oppositiopuolueiden
keskeinen vaatimus vaaleissa.
Lisäksi
kokoomus aikoo ajaa hyvinvointi-
alueille omalääkärimallia.
Orpo piti tänään poliittisen tilanne-
katsauksen vaalien jälkimainingeissa.
Edellinen sivuSeuraava sivu